ELITIS LIFE ACCIDENT van Monceau Générale Assurances

Een dekking tegen de gevolgen van een ongeval van het privéleven

TROEVEN

  • Financiële gemoedsrust in het geval van een ongeluk in uw privéleven
  • Twee formules : single of single + kids
  • Drie niveaus van tussenkomst : in geval van invaliditeit, in geval van hospitalisatie of in geval van overlijden

U kunt uw premie simuleren met behulp van onze tarificateur of een offerte aanvragen bij uw makelaar om het exacte bedrag van uw premie, aangepast aan uw persoonlijke situatie, te kennen.

TYPE LEVENSVERZEKERING

De overeenkomst van Elitis Life Accident heeft als voorwerp de uitbetaling van de vergoedingen die zijn bepaald in de algemene voorwaarden in geval er zich een ongeval voordoet in hoofde van een verzekerde persoon in zijn privéleven.

DOELGROEP

Volgens de keuze vermeld in de Bijzondere Voorwaarden, geldt de verzekering ofwel exclusief voor de verzekeringsnemer (formule “Single”), ofwel voor de verzekeringsnemer en zijn kinderen (formule “Single + kids”).

WAARBORGEN

  • De blijvende invaliditeit van de verzekerde met een graad van 20% of meer als gevolg van een lichamelijk ongeval dat is overkomen aan de verzekerde in zijn privéleven. Wordt het bedrag dat is bepaald in de Bijzondere Voorwaarden uitbetaald in verhouding tot de blijvende invaliditeitsgraad.
  • De hospitalisering van de verzekerde naar aanleiding van een lichamelijk ongeval dat zich heeft voorgedaan in zijn privéleven. De dagvergoeding zoals bepaald in de Bijzondere Voorwaarden wordt betaald aan de verzekeringsnemer zolang de ziekenhuisopname meer dan 48 uur duurt.
  • Het overlijden van de verzekerde als gevolg van een lichamelijk ongeval in het kader van het privéleven ten laatste binnen drie maanden volgend op dit ongeval. Het in de Bijzondere Voorwaarden vastgelegde bedrag wordt uitbetaald aan de begunstigden overeenkomstig de in de algemene voorwaarden bepaalde regels. Indien de verzekerde de leeftijd van 5 jaar niet bereikt heeft, wordt het in geval van overlijden verschuldigde bedrag vervangen door de tenlasteneming van de begrafeniskosten met een maximum van €3.000.

LOOPTIJD

  • De overeenkomst wordt afgesloten voor de duur van een jaar. Op elke jaarlijkse vervaldag wordt de overeenkomst
    stilzwijgend verlengd.
  • De overeenkomst eindigt op de jaarlijkse vervaldag volgend op de 75e verjaardag van de verzekeringnemer.
  • De waarborgen tegenover de verzekerde kinderen van de verzekeringnemer eindigen van rechtswege op hun 18e verjaardag.

DE VERZEKERINGSPREMIE

De premie is afhankelijk van verschillende segmentatiecriteria. Voor meer informatie hierover, kunt u terecht segmentatiecriteria bekijken.

De premie kan per jaar- of maandbasis worden betaald, per overschrijving of bankdomicilïering (SPEA). Als de verzekeringsnemer kiest voor een maandelijkse betaling, is de domiciliëring verplicht .

BELANGRIJKSTE UITSLUITINGEN

Het contract wordt afgesloten voor een periode van één jaar. Het contract wordt stilzwijgend verlengd op elke jaarlijkse vervaldag en eindigt automatisch op de jaarlijkse vervaldag na de 75ste verjaardag van de verzekeringnemer. De belangrijkste uitgesloten van de hoofddekkingen bij overlijden zijn: zelfdoding van de verzekerde tijdens het eerste jaar, opzet, oorlog, oproer, atoomkerntransmutatie en radioactiviteit, luchtvaart, de ongevallen waarvan de verzekerde het slachtoffer is bij de uitoefening van sporten zoals luchtsporten, speleologie, bungeejumpen of benji jumpen, enz.wanneer hij deelneemt aan gevechts- of verdedigingssportwedstrijden, wanneer hij zich in een staat van mentaal onevenwicht, dronkenschap, alcoholintoxicatie, enz. bevindt;  de gevolgen van elk ongeval dat moedwillig is veroorzaakt door of met de medeplichtigheid van een begunstigde.

De bovenstaande uitsluitingen zijn niet uitputtend. Voor meer informatie kunt u onze algemene voorwaarden raadplegen.

Wij nodigen u uit om de IPID-fiche van het product te lezen voordat u het contract onderschrijft.

WAT TE DOEN IN GEVAL VAN EEN KLACHT? 

Elke klacht kan per post worden verstuurd naar APRIL Belgium, Boudewijnlaan 1er, 25 tot 1348 Louvain-la-Neuve of per e-mail naar support.be@april-belgium.be. Als er geen oplossing gevonden wordt, kunt u uw klacht indienen bij de verzekeringsombudsman (1000 Brussel, Meeûsplein, 35; tel: 02/547.58.71 – Fax: 02/547.58.71 – Mail: info@ombudsman.aswww.ombudsman.as).